شماركانونهای تخصصی مساجد تا پایان برنامه پنجم به دوهزار می رسد
نوشته شده توسط : blpwjob

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'علی ملانوری' روز پنجشنبه در مراسم نوزدهمین سالروز تاسیس ستاد عالی كانون های فرهنگی و هنری مساجد كشور كه در یاسوج برگزار شد، افزود: یكی از مهمترین اهداف تشكیل كانون های تخصصی، تربیت نیروهای متخصص و متعهد مذهبی و فرهنگی برای جامعه است.

وی بیان كرد: از ابتدای امسال تاكنون 500 كانون تخصصی روستایی و عشایری در كشور تشكیل شده كه سهم كهگیلویه و بویراحمد از این تعداد 10 كانون بوده و 10 كانون دیگر نیز در این استان در حال ساخت است.

ملانوری اظهار داشت: محور اصلی فعالیت كانون های تخصصی روستایی و عشایری آموزش قرائت صحیح نماز و احكام مربوط به آن است.

مشاور فرهنگی دبیر ستاد عالی كانون های فرهنگی و هنری مساجد كشور گفت: احیای كاركردهای مساجد از جمله راهكارهای مناسب برای مبارزه جدی با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب است.

ملانوری گفت: سال گذشته و امسال مقام معظم رهبری در پیام سالانه خود به اجلاس سراسری نماز تاكید خاصی به مساجد و رفع مشكلات آن داشتند.

وی بیان كرد: اكنون 80 هزار مسجد در كشور وجود دارد كه از این تعداد 13 هزار مورد دارای كانون فرهنگی و هنری هستند و تا چند سال آینده می بایست تمام مساجد كشور از كانون فرهنگی و هنری برخوردار شوند.

ملانوری اظهار داشت: قرار است بزودی دو هزار نفر از كتابخانه داران و مدیران فعال كانون های فرهنگی و هنری مساجد كشور زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

وی گفت: اكنون 10 هزار كتابخانه باز و مخزن دار در كانون های فرهنگی و هنری مساجد كشور وجود دارد كه همگی آنها فعال هستند.

ملانوری ابراز داشت: نخستین كنگره نخبگان روستایی و عشایری عضو كانون های فرهنگی و هنری مساجد كشور نیمه دوم اردیبهشت ماه 91 برگزار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در كهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم، گفت: مساجد پایگاه مهم ترویج دین مبین اسلام و احكام الهی هستند و جایگاه اصلی برپایی نماز نیز مسجد است.

آیت الله سید 'كرامت الله ملك حسینی' افزود: تجربه نشان می دهد هرگاه نسل جوان ایران متوجه مساجد و امور دینی شده اند عزت، عظمت، شرافت، كرامت و اقتدار كشور و ملت ایران نیز افزایش یافته است.

وی بیان كرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مساجد كشور در مهجوریت بسر می بردند ولی به لطف الهی و به بركت پیروزی انقلاب این معضل مهم مذهبی و فرهنگی برطرف شد و مساجد به جایگاه واقعی خود رسیدند.

ملك حسینی اظهار داشت: رفع مشكلات مساجد و كانون های فرهنگی و هنری در كهگیلویه و بویراحمد مستلزم توجه جدی متولیان امر و مسوولان استانی و كشوری است.

وی عنوان كرد: خیزش ها و بیداری اسلامی در كشورهای منطقه و شمال آفریقا با الگوگرفتن از انقلاب ملت ایران و از مساجد و مراكز دینی آغاز شد.

در این مراسم مجوز تشكیل و راه اندازی 60 كانون فرهنگی و هنری تازه تاسیس در كهگیلویه و بویراحمد به مدیران آنها اهدا شد و 76 نفر از مدیران و اعضای فعال كانون های فرهنگی و هنری مساجد با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده مورد تجلیل قرار گرفتند.

18 اسفندماه سالروز تاسیس ستاد عالی كانون های فرهنگی و هنری مساجد كشور است.ك/2

671/7535/





:: برچسب‌ها: سرگرمی , مردم , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: